Technické parametry vleku
Z historie:
Na myšlenku lyžařského vleku přišel v polovině 70. let 20. století německý
konstruktér Bruno Rixen, který byl velkým příznivcem zimního sjezdového i
letního vodního lyžování za motorovým člunem. To ho přivedlo na myšlenku
zkonstruovat systém vodního lyžování, kde jsou lyžaři taženi lanem nad vodní
hladinou a nemusí při tom být používán motorový člun.
Náš vlek:
Vlek umožňuje jízdu většímu počtu lidí najednou, což snižuje cenu provozu a
tím i koncovou cenu pro jezdce. Místo člunu má elektrický vlek instalované
4 sloupy s přesměrovacími kladkami, z nichž jedna je poháněna elektromotorem.
Jednotlivé kladky jsou propojené ocelovými lany o průměru 10 mm. Tyto dvě
lana jsou každých 100 metrů spojené tzv. závěsy, které slouží na uchycení
lana, na jehož konci by se měl pomocí hrazdičky udržet tažený jezdec na vodě.
Vlek Motorsport VLV – X 001 vyrobený v roce 1991 je konstruován do tvaru
obdélníku o celkové délce 800m ve výšce 8m nad vodní hladinou. Na vleku může
jezdit najednou 8 jezdců samostatně.
Při obvyklé rychlosti vleku 30 km/h může odstartovat přibližně každých 10
sekund další jezdec. Vlek je schopen vyvinout rychlost až 60 km/h.
Délka vleku umožňuje umístění různých atrakcí na vodu jako například slalomové
bóje nebo skokanský můstek pro vodní lyžování a také překážky pro vyznavače
wakeboardingu a wakeskatingu.
Přehled parametrů |
Model vleku |
Motorsport VLV – X 001 |
Rok výroby |
1991 |
Tvar vleku |
obdélník |
Délka dráhy |
800m |
Výška tažného lana |
8m n.v.h. |
Počet tažených jezdců |
až 8 |
Obvyklá rychlost vleku |
30km/h |
Dosažitelná rychlost |
až 60km/h |
nahoru ^